BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »


Wednesday, November 30, 2011

..pernikahan di songkla siam..



Assalammualaikum sahabat2 yg dirahmati ALLAH sekalian..tolong sebarkan dan minta mengambil pengajaran..
Saya nk menyampaikan 1 FAKTA penting yg dipandang remeh oleh masyarakat kita..Iaitu hukum hakam agama..
pada pendapat anda semua adakah "KAWEN DI SIAM.. SAH??????...
Dalam hal ini telah membangkit kan satu isu bahawa JABATAN AGMA ISLAM MALAYSIA telah mengeluarkan hukum bahawa KAWEN DISIAM ADALAH SAH!!!!...Sedangkan saya telah membaca perbahasan2 ulama' tentang hal perkahwinan ini.Perkahwinan trersebut adalah tidah sah sama sekali kerana mereka telah lari dari wali mereka sendiri.
Alasan dari jabatan agama islam tersebut ialah KERANA MEREKA KAWEN LUAR SEMPADAN DAN MUNGKIN SUKAR UNTUK BERHUBUNG DGN WALI???..
ADAKAH ITU SYARAT SAH NIKAH????
Dari ini,saya dapat melihat bahawa ceteknya ilmu mereka dalam menyelami ilmu HUKUM ISLAM..Mereka adalah org yg dipertanggungjawab tentang agama tetapi mereka lah yg mengambil ringan soal itu..Dizaman yg serba canggih dan moden ini.Kita tahu bahawa perhubungan amat mudah seperti jalan raya,telefon bimbit,telefon rumah,internet seperti fb dan sebagainya..Kita bukan hidup dizaman batu tetapi zaman teknologi canggih..Jadi oleh sebab itu ia bukan lah satu alasan yg kukuh untuk menjadikan perkahwinan itu sah..Seperti yg kita tahu,,ustaz azhar sendiri telah mengatakan dgn tegas nya bahawa perkahwinan itu TIDAK SAH!!!..Mereka ini juga hidup didalam zina dan akan melahirkan zuriat2 yg haram dari pernikahan mereka yg tidak sah..bertambahlah anak2 dari hasil yg HARAM di malaysia.... Anda sendiri dapat melihat banyak kesan2 negatif yg berlaku pada mereka yg mendirikan rumah tangga melalui perkahwinan ini.Selain itu juga.Saya tidak berpuas hati dgn pernyataan dari JABATAN AGAMA ISLAM itu yg menyatakan sah kerana ini saya nmpak bahawa islam itu diibaratkan seperti agama lain yg TIDAK MEMENTINGKAN WALI.Sedangkan kita tahu bahawa dalam RUKUN NIKAH wali itu adalah individu yg penting untuk pernikahan yg SAH!!..
Dengan keluarnya hukum bahawa sah nya "NIKAH DISIAM SONGKLA" akan lebih menggalak masayarakat islam seMALAYSIA kawen tanpa wali disiaM.
JADI...SAMA2 KITA RENUNGKAN DAN SELAMAT BERAMAL...


INGAT LAH WAHAI PEMUDA PEMUDI..REDHO ALLH TERLETAK PADA REDHO KEDUA IBUBAPA KITA..JANGAN SESEKALI KITA BUANG MEREKA,KERANA KELAK KESAL HINGGA KEAKHIR USIA..


JIKA ANDA PARA SAHABAT BERSETUJU DENGAN SAYA..MARI LAH KITA SAMA2 MENYERU PIHAK YG BERTANGGUNGJAWAB UNTUKMENGAMBIL TINDAKAN YG SEBETULNYA..


MATLAMAT TIDAK PERNAH MENGHALALKAN CARA!!!


MAAF ANDAI TERKASAR BAHASA..TETAPI INI ADALAH SUARA HATI UNTUK MENYEDARKAN BETAPA PENTINGNYA RUKUN NIKAH..